tisdag 29 december 2009

Vad som händer under hösten och vintern.

Sedan jag avmonterade tanken har inget skett rent fysiskt på själva MC pillandet.
Däremot har jag införskaffat en sprutpistol, och börjat öva på lite olika saker för att få till teknik. Sen har jag fått tag på lite mer manualer och likande för MCn.

Nu ligger arbetet i träda fram till Våren.
Då ska det svetsas lite, blästras lite, och en firma som kan ta hand om motorn åt mig skall letas upp. Har bestämmt att jag själv inte skall pilla för mycket med motorn, förutom att montera isär etc. En firma får renovera upp motorn och glasblästra åt mig.

Har någon bra erfarenhet av någon firma i uppsalatrakten som är bra på detta så lämna kommentar i bloggen är du snäll.

God jul och gott nytt år!

5 kommentarer:

  1. Glasblästra kan jag hjälpa dig med, men själva motorrenoveringen vill jag inte ta på mig.
    Hör av dig om du vill ha nån hjälp.

    /Joppe @ http://svartkvarna.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej Martin,

    Grymt instressant blog! Håller själv på med en Rex Villiers -38 och har just sparkat liv i ett veteranmotorcykelforum som med tiden förhoppningsvis kan bli en värdefull källa för oss som renoverar gamla MC och mopeder.

    Du verkar ha en del bra länkar och tips på vart man hittar grejjor. Du får gärna registrera dig på forumet och dela med dig av dessa så kanske det hjälper andra (inte minst mig :)

    www.veteranmotorcykel.se

    Mvh Kenth

    SvaraRadera
  3. Jag har gjort samma resa men har kommit lite längre. Har både körkort och en nästan helt fungerande REX.
    Hur går det för dig?

    SvaraRadera
  4. Mycket intressant blogg.
    Håller åxå på med en roadmaster .
    Har rivigt motor , bytat lager .
    Letar efter kolvbult som ser bättre ut.
    Lite nya packningar sen kan man ut och köra.
    Kanske....
    Mvh Conny

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara mycket aktion här. fick hem min i
    52a idag.

    SvaraRadera