tisdag 23 juni 2009

Funderingar vid omlackering.

Hojen kommer att behöva lackas om.
På vissa ställen kan man dra handen och då flagnar färgen av rosten som ligger under. På vissa ställen flagnar färgen fastän den INTE visar rost under, utan bara blank metall.

Men allt gör att jag måste lackera om hela maskinen. Nu känns det inte så problematiskt, snarare som rätt roligt då just lackning av saker är något jag tror jag är rätt bra på. Jag har en airbrush sen innan och har roat mig med att lacka smågrejor som datormöss och annat. Att hantera sprutpistol tror jag inte blir svårare.

Däremot vet jag inte vilken typ av färger man använder för sådant här, så det blir ett nytt område. Någonstans att lacka om det hela på måste jag också hitta. Ladan är för dammig för sådant, utomhus går inte heller. Men det löser jag nog till slut.

Däremot vet jag inte hur jag ska hantera Rexloggorna på maskinen. Hur gör man när man ska återskapa sådant här? Någon som vet? Någon form av tryckt dekal på tunn film? Jag tar tacksamt emot förslag! Skriv en kommentar till inlägget om du har en idé om hur man gör!

2 kommentarer:

  1. Loggorna är antagligen tryckta på folie och "inlackade" i färgen, så brukar man iaf göra på modernare hojar.

    SvaraRadera
  2. dessa finns på Auto arkiv

    SvaraRadera