måndag 29 juni 2009

Körkort för MC

Då har jag betalt och skickat in papper för körkortstillståndet.
Det tar några veckor innan jag har det, men då kan jag börja övningsköra.

Jag måste ju kunna köra på Hojen som jag restaurerar, annars så känns det lite dumt.
Att "fulköra" utan mc kort ute på landet är kanske ett alternativ för någon, men inte för mig.
Vem vet. Jag kanske kommer älska köra motorcykel?

Då ska jag bara hitta en bra körskola i Stockholm, som har en bra MC lärare som förstår det här med Veteran MC, och att man inte vill ta körkort bara för att köra fort och farligt.

Tydligen måste man läsa teori och grejor igen och göra teoriprov även om man har körkort för Bil. Men att traggla lite teori igen kan ju inte vara farligt.

Vi får se hur det här går!

I helgen som kommer skall jag ut igen till Landet och pyssla.
Min andra MC levereras i Morgon. Ska bli kul att jämföra delar och börja plocka. Behöver en bättre kamera också för lite bättre bilder. Att bara ta bilder med Mobilen blir lite jobbigt för att dokumentera småsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar