torsdag 2 juli 2009

Körkortstillstånd på rekordtid!

Sverige är fantastiskt!

På körskolan sade dom att det kunde dröja upp till 6 veckor. Att få körkortstillståndet.
Jag skickade in synundersökningspapper den 29, och fick det beviljat en dag senare.. Idag (den andre juli) fick jag pappret i brevlådan. Det är bra jobbat av Transportstyrelsen får man säga! Inskickat på Måndagen, och beviljat och klart på Torsdagen samma vecka i min brevlåda. Jag är imponerad!



För att fira detta oväntade och snabba förfarande blandade jag till en drink av de två sorters sprit jag hade i kylen för tillfället. Drinken får heta "körkortstillstånd".

Recept på "Körkortstillstånd"
  • 2 delar Malibu
  • 1 del Campari
  • Lite is



Tänk på att alkohol och körkort/körkortstillstånd går ungefär lika bra ihop som campari och malibu, det vill säga inte särskilt bra. En Bittersöt drink som kanske tilltalar vissa. Men man får se det poetiska i det hela. Ett körkortstillstånd är lite bitterljuvt. Det är bara ett tillstånd att försöka ta körkort, ett litet steg på vägen som är sött, men sen traggel med teori och övningskörning som kostar pengar som är lite bittert.

Detta inlägg handlar visserligen inte om veteran hojen, men jag tycker det hör hemma i hela historien ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar